Subscribe:

Monday 2 April 2012

TUKANG SALIN PAMPERS YANG FAIL

kelmarin-kelmarin lalu. saya tak ingat lah bila. on weekend. adik bongsu si kecil gegurl elisha tidur petang. biasalah budak baru umur dalam 2 tahun so masih tidur dalam katil khas dia. so. then. my daddy macam terhidu bau yang kurang menyenangkan lah. suspek si elisha ni beraaakkk..bila my dad check pampers, yes sah beeerrrraaakkk. saya pun rasa hairan dalam hati. macamana lah adik saya boleh berry dalam tidur pula kan. kita tukar kan beerrraaak pada "berry" okey. nampak sopan sikit. hehe. ^.^ 

my dad pun arahkan saya sebagai kakak sulung dalam rumah nih untuk tukar pampers adik elisha. then i was like..

"what? saya ke yang kena tukar pampers adik?"

okey untuk pengetahuan awak semua. bukan saya tak biasa dalam bab tukar pampers semua nih. sebab memang saya lah yang selalu buat kerja-kerja tuh dekat rumah. biasalah bila adik-adik ramai kan. no hal lah bagi saya pun. cuma dalam kes nih. elisha tengah tidur. mean. saya kena salin pampers adik secara manual. awak faham? secara manual! manual maksudnya. tak perlu bawa adik pergi tandas untuk basuh. just pakai tisu untuk lap their butt. omaigad. saya pun dah gelabah. 

saya mana pernah buat macam tuh. saya tak reti basuh adik-adik punya butt with tisu only. kat tandas takpe lah lagi. so. dengan hati yang cuak plus muak plus gelabah semua-semua tuh. saya pun pergi dapur ambil plastik, ambil tisu basah dan pampers. saya kena buat secara perlahan-lahan sebab takut adik terjaga. so petang tuh kan. saya slowly buka pampers adik. pampers dia dah lah penuh! saya repeat. pampers penuh!!!!!! so. saya buka pampers slowly tapi. ada juga sisa berry yang tercicir. bhahahhahaha. dalam hati dah tambah cuak nih. nak kutip sisa berry yang tercicir atas tilam adik pula satu hal. duh. lepas tuh adik elisha pulak bergerak-gerak separuh sedar. lagi lah susah nak handle situasi tuh. first time tahu tak...

lepas tuh. saya lap kan butt adik. dengan tisu basah tu. sumpah saya tak reti dengan benda nih. tisu basah macam stinky geli..grrr. saya macam kelam-kabut hari tuh. haha. ingat senang ke nak tukar pampers budak nih? haha. fail! secara manual memang fail. :) tapi dapat belajar perkara baru yang membabitkan budak nih best okey. haih. sejak hari tuh. saya kalau nampak adik berry time tidur, saya akan kejutkan adik. and bawa dia basuh kat tandas. haha. sampai nangis-nangis adik sebab kakak kacau tidur diorang. hehe. ngeri lah adikku kena salin pampers secara manual. saya tak expect dalam bab nih. maafkan kakak ye. hahahaha. hish. macam-macam betul lah..