Subscribe:

Saturday 24 March 2012

MENGIMBAU MEMORI SILAM

yeah. how it feels bila kepala hotak tiba-tiba dipenuhi segala memori? ia sesuatu hal yang tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata bukan. setiap malam apabila saya keseorangan didalam bilik, saya akan mula mengingati memori-memori lama. sesungguhnya ia sangat mengusik perasaan. saya akan terduduk diam tanpa bersuara. dan  kadang-kala saya akan mengeluarkan airmata. 

saya bukan menyesali setiap kejadian yang telah berlaku. cuma. saya seperti tidak percaya yang saya telah melaluinya dengan begitu tabah sekali. hey. im proud of myself. :)
imbas lah semula semua hal yang telah awak lalui. terlalu banyak kesakitan dan kesengsaraan yang awak terpaksa harungi bukan? :)
tetapi cuba lihat diri kita pada masa ini. sekarang ini. Alhamdullilah. kita telah berjaya melepasinya tanpa kita sedari sebenarnya. semua itu kini hanya tinggal sejarah silam yang perlu disimpan. 

saya mengaku. sudah begitu banyak airmata ini yang telah terbazir. menangisi sesuatu kejadian yang saya tidak suka. bila fikirkan secara rasional kembali, saya rasa sia-sia menangisi nya. 
airmata perlu disimpan untuk sesuatu yang lebih penting. bukankah begitu? ah. senangnya berkata-kata. hihi.

saya begitu bahagia dengan kehidupan yang saya ada sekarang ini. semua ini mungkin balasan setelah saya berhempas-pulas melakukan berbagai pengorbanan.
bila bahagia sebegini. saya seperti tiada apa lagi yang diingini dalam hidup. :)