Subscribe:

Saturday 24 March 2012

MANDI SONGSANG

mungkin ramai yang tidak tahu apa itu mandi songsang bukan? :)
sekejap lagi saya jelaskan maksudnya secara ringkas okey. saya memang mengamalkan mandi songsang sejak azali lagi. err. (saya sebenarnya tidak begitu ingat sejak bila). hihi. 

saya suka mengamalkan sesuatu mengikut petua-petua yang diberikan oleh orang-orang lama. petua orang lama memang boleh dipercayai dan ada bernasnya. secara teori, saya sendiri tidak ada idea apa kebaikan mandi songsang ini. saya pernah membaca satu artikel mengenainya. salah satu kebaikan mandi songsang ialah awet muda dan kedua dijauhi segala macam penyakit. hah. lebih kurang begitu lah.

okey. mari saya explain sikit apa itu mandi songsang.
mandi songsang adalah mandi dari bawah ke atas badan. kebiasaan kebanyakan orang kalau mandi suka jirus air dari paras atas badan ke bawah bukan? kan? kan?
jangan-jangan awak pun memang mandi macam begitu ya tak. :)

tubuh badan akan mengalami kejutan bila jirus air dari paras atas badan dahulu..
lebih-lebih lagi jika mandi air sejuk. wah. tubuh badan kita ini bukan robot. apa-apa pun. untuk dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai mandi songsang ini, better rujuk dari mereka yang lebih pakar okey.
sebab saya cuma boleh bagi maklumat sikit-sikit saja.
mesti awak rasa tidak puas hati dengan penjelasan yang saya bagi. mesti lagi banyak persoalan yang timbul dalam kepala hotak tuh kan. hah. rajin-rajin lah explore okey. :)
nanti bila sudah ketemu dengan maklumat yang lebih tepat dan lengkap, tolong share kan kepada saya sekali. sebab saya sendiri masih cuba mencari maklumat mengenai mandi songsang ini.

awak percaya pada makhluk halus tidak? okey lah. mungkin ada yang jawab ya, ada yang jawab tidak.
bagi orang yang beragama islam, digalakkan sangat jangan mandi dalam keadaan berbogel.
sebab. mereka-mereka yang ghaib itu sentiasa ada memerhatikan awak mandi dalam keadaan tidak berpakaian apa-apa. hah.
mula-mula nya.. emm. sebelum saya teruskan. saya harap kita sama-sama berfikiran terbuka okey. sebab apa yang saya ingin ceritakan ini seperti sensitif sikit... :)
mula-mula di awal kehidupan saya dahulukala. saya memang suka mandi dalam keadaan tidak berpakaian apa-apa atau berbogel. ish lah. taip "bogel" macam lucah pulak kan. hihi.
tapi. sejak kebelakangan ini. saya mula mengamalkan mandi tidak berbogel. sekurangnya ada pakaian dalam.
sebab apa?
saya mahu kan yang terbaik untuk diri saya dan cuba buat apa yang mendatangkan kebaikan kepada diri sendiri. lagi satu. ada alkisah mengatakan. jika kita mandi bogel, mungkin akan membuatkan mereka-mereka yang ghaib itu jatuh hati pada kita dan akan halang siapa-siapa pun mendekati diri kita selain mereka. hah. agak menakutkan bukan?

semua ini pun terpulang pada diri sendiri. sebab masing-masing ada kepercayaan lain-lain.
mungkin saya percaya tidak boleh mandi bodel kerana takut makhluk ghaib akan melekat dengan kita. tetapi mungkin pada orang lain. mereka tidak mandi bogel kerana...kerana...kerana...kerana..????kerana apa..???
jawapan ada pada mereka lah. tanya lah mereka okey. ^.^
itu pun kalau masing-masing boleh berfikiran terbuka. dan berani bersembang mengenainya..
awak berani tidak? :p
takut nanti bila awak mula saja tanyakan soalan begitu dekat kawan-kawan atau ahli keluarga ke.
belum sempat dapat jawapan, dah dapat pelempang. haha. mana lah tau mereka fikir lucah ke apa kan. :)

tiba-tiba lah pulak hari ini taip cerita pasal mandi. ish ish. :)
jam sekarang sudah pun menunjukkan pukul 8.23 malam. dan. dan. dan. dan...
DAN...

*
*
*
*
*
*
DAN...
*
*
SAYA MASIH BELUM MANDI LAGI!


haha. badan melekit semacam. biasalah bila hujung minggu. kemalasan memang semacam rapat dengan diri. ish ish lah. bermalas-malasan di hujung minggu. hehehehewwww. :)
so ingat okey.
TOLONG MANDI SONGSANG!TOLONG JANGAN MANDI BOGGGGGGGEEEL!