Subscribe:

Thursday 18 October 2012

SHOWDOWN 2012 BERSAMA BOYFIE

Cerita nie dah berlalu pun. dah lebih kurang sebulan yang lalu. Saja je nak kongsi ceritera ni kat awak. 15 september 2012, bersamaan hari sabtu. Boyfriend saya terlibat sekali dengan program showdown 2012 kat 1 utama shopping centre kat damansara. Saya bertindak sebagai peneman beliau je. So. Pada hari tersebut, memang ramai penari-penari dari seluruh malaysia berkumpul. Yelah kan. Dah namanya program tarian. For sure lah penari yang ramai turun. Takkan pelumba kereta, atau pemain bola sepak, atau tukang masak pula yang ramai. haha. Saja je cakap kosong. Cool beb:)

Saya takde lah asyik berkepit dengan boyfriend. Saya biarkan dia buat aktiviti dia, dan saya buat aktiviti saya. Walaupun macam tu. Dia kejap-kejap akan datang lepak dengan saya. Taknak bagi saya rasa dia sibuk dan lupakan saya. hehe. First time seumur hidup ni, tengok showdown secara live. Sebab biasanya just lepak tengok depan tv je. Itupun tak follow sangat. 

Tapi sebenarnya, showdown kali tu bukan saya nak lepak tengok sangat pun. Disebabkan boyfriend terlibat buat show, tu yang saya bersemangat nak pergi. Seronok dan enjoy tengok budak-budak remaja menari. Tapi. Hati saya tak tergugat lah. Walaupun hari tu boleh cuci mata puas-puas. hehe. Tumpuan saya tetap kepada boyfriend juga. Saya asyik perhatikan je dia dari jauh, ape yang dia buat. Dengan siapa dia bergaul. 

Malam 14 sepetember 2012 tu. Saya dan boyfriend ada dating dan sempat gak tengok dia training untuk show. Dia pakai kemeja biru yang saya suka. Taktau lah nape. Suka sangat tengok dia pakai baju kemeja biru tu. Nampak sangat-sangat hensem dan good looking. Dan. Buat hati saya cair. Dan buat mata saya taknak tengok orang lain. hemmm. Ni terlebih puji dah. Tapi saya tak pernah bagitau dia. Walaupun camtu, boyfriend tetap tau saya suka dia pakai baju tu. hehe. Dia sentiasa tau apa yang saya suka atau tak. Dia sentiasa tau apa yang ada pada saya, baik buruk saya. Dan dia tetap tak tinggalkan saya. Itu salah satu yang penting dalam satu-satu hubungan kan. 

Kelemahan boyfriend yang saya kadang-kadang risau, panas baran dia je laaaa. Dia kalau marah, saya pun boleh jadi senyap membisu. Tapi setiap kali dia terlepas marah kat saya, dia cepat-cepat pujuk. Minta maaf bagai. Kekadang tu, saya rimas gak bila dia lepaskan kemarahan kat saya. Tapi. Bila dia berlembut. Saya lagi lembut. hehe. Saya tak sanggup nak biarkan dia dalam keadaan marah atau serba-salah lama-lama. 

eh. Dah tertulis pasal boyfriend pula. hehe. Sambung cerita pasal showdown hari tu. Program tu habis lewat tengah malam. Dalam pukul 1 lebih camtu kot. Ada artis-artis yang saya tak minat sangat. Macam joe flizzow. Dan lain-lain. hehe. Lepas je abes, kami ramai-ramai naik bas tv3 dan pulang ke tune damansara. Sebab semua peserta duduk sana. Saya join sekali. Lepas tu kawan-kawan boyfriend dari group lain asyik sakat kitorang. hehe. Bagi saya biasalah tu. Macam tak biasa kacau pasangan kekasih ni kan. ^.^

Lepas tu. Keesokkan harinya. 16 september 2012 bersamaan hari ahad. Kitorang lepak-lepak lah pergi mana-mana. Tapi yang lebih penting. Yang saya tak dapat nak lupakan sampai bebiler. Hari tu. Boyfriend temankan saya pergi sri petaling untuk cari lokasi office baru. Kitorang bergerak kesana-sini dengan public transport. walaupun dia sangat penat masa tu. Dia sanggup temankan saya. Taknak bagi saya buat kerja sorang diri. Saya tersentuh beb. Nak nanges rasanyer. :( Lepas tu. Kitorang makan kat gerai tidak jauh dari lokasi office. Time tu. Kita sembang banyak benda. Dia cakap. Dia dapat rasakan yang kami berdua ada jodoh. Emmmm. :))

Walaupun masa tu, saya kekurangan bajet. Tapi boyfriend sanggup keluarkan belanja untuk semuanya. dan dia siap bagi duit saku kat saya lagi. lepas tu. Kitorang berdua gerak pegi bukit bintang. boyfriend dan krew dia buat baskin kat situ. Baskin ni macam menari dan orang akan bagi duit. hah lebih kurang macam tu lah. Tapi diorang menari sebab kepuasan bukan sebab duit pun. Itu apa yang saya tengok laa. Kalau dah minat menari, sanggup buat apa je ke arah tarian kan. :) Lepas diorang baskin, then kitorang lepak kat kedai minum area situ. Kebetulan kedai tu bersebelahan dengan kelab malam gay. awww. So memang ramai lah gay dan pondan kat situ. Taktau lah nak kata ape. Malas nak masuk campur. 

sepanjang lepak dengan boyfriend time showdown tu, kitorang tak tangkap gambar langsung. saya saja taknak. sebab. kalau boleh. saya taknak kitorang tangkap gambar terlalu banyak. biarlah sedang-sedang saja. InsyaAllah akan berkat lah hubungan ni. saya akan cuba buat sebaik mungkin ke arah perhubungan yang betul dan berkat. Amin. 

lagi dalam dua minggu lebih camtu, my birthday. tapi hari tu pula waktu kerja weekdays. ingat nak ajak lepak dengan boyfriend. samada saya yang ke rumah beliau atau pun dia yang datang kesini. tapi. Hanya Allah yang boleh menentukan takdir pada hari tersebut. Kita cuma merancang banyak-banyak. Macam biasa lah. :)






No comments: