Subscribe:

Wednesday 8 August 2012

MIMPI ADAM LAGI

semalam. saya mimpi adam dan awek dia. dalam mimpi tu. adam tinggalkan awek dia kat rumah, pastu choose to stay with me. siap pegang tangan saya depan awek dia sebelum kitorang keluar dari rumah. nak tau tak? setiap kali je saya dapat mimpi adam dan awek. maksudnya cuma satu. dalam realiti. diorang akan clash. 

so tadi. saya stalk tagged awek adam. secara random sebenarnya. sebab mimpi tu selalunya bermaksud begitu kan. bila tengok. yes. memang betul adam dan awek tu clash. cuma saya kurang pasti apa dah berlaku between them. sebab perempuan tu update status. dan cakap jodoh diorang berdua dengan adam takde. Ya Allah. kenapa bagi petunjuk about them dalam mimpi saya? why me? termasuk yang ni, dah tiga kali berturut kot. ape motif? huhu.

ya i know. saya pernah menyayangi adam sepenuh hati sebelum ni. tapi kenapa perlu saya yang mimpi macam ni? rasa pelik sangat-sangat. sejujurnya. memang saya masih merasa saki-baki jodoh saya adalah adam. cuma sekarang agak suram. tidak terlalu kuat seperti di tahun sebelum ni. jodoh itu tetap rahsia Tuhan kan. I know it. tapi taktau nape Tuhan macam bagi saya petunjuk yang adam tu jodoh saya. saya dah mula takut. sebab sekarang saya dah ada apple. camana perasaan my boyfie kalau saya cerita pasal adam? dia tak pernah tahu pasal adam lagi. kalau boyfie tahu, mesti dia rasa unsecure dengan adam. 

adakah Tuhan saja nak menguji tahap kesetiaan saya terhadap apple? aha. saya dah lepaskan adam sepenuhnya. tapi Tuhan masih tinggalkan sedikit petunjuk bahawa adam tu jodoh saya. Takut nak fikir sangat. nak abaikan pun tak boleh sebab rasa tu tetap ada. Saya memang tak berhubung dengan adam lagi sekarang. Kira nya saya sengaja menjarakkan diri dari dia. Saja nak menolak sebarang hubungan antara kitorang berdua dah. Kitorang pun dah lama sangat tak jumpa, tak lepak. Taktau la lepas ni akan terserempak lagi atau tak. My boyfie tak pernah tau saya ada blog. kalau lah dia tau, for sure dia akan baca all my stories. nanti dia mesti sedih. im sorry apple. tak dapat nak buang adam macam tu je dari ingatan. 

Saya tengok. Karma asyik with adam. mungkin dah nasib dia ditimpa macam tu. Bercinta dan asyik putus di tengah jalan. bagi saya. semua tu berpunca dari adam sendiri. Entahlah. saya tak patut fikir pasal dia. tetiber lah pula talk about him. 

Mimpi semalam memang pelik. Sampai awek adam nanges dalam mimpi tu sebab adam punye lah selamba pegang tangan saya depan dia. adam genggam my hand so close. macam yang kitorang pernah buat in previous. huh. suddenly my mind flashback all memories with adam... so ironic.




4 comments:

Leez said...

wow...sampai mimpi tu...jodoh d tangan Tuhan tapi setiala pada yang satu hehe...

coretan cerita kami said...

wow ! mimpi kadang satu petunjuk taw babe. .mcm cik haida dulu. .kalo bf cikhaida unfaithulful. .im know. .bb cik haida akan mimpi perempuan uh. . jap ag mmg betul. . huu. . :D

Biby Avilla said...

Hehe. Mimpi itu satu rahmat. Atau kebetulan? Haha.

Ok. Sy setia. :)

Unknown said...

hello girl! i dah follow your blog.. :)