Subscribe:

Tuesday 10 July 2012

PENGALAMAN LAGI

07.07.2012 aritu. saya dan kengkawan pergi lepak kat vogue club mont kiara. berkonvoi lah dalam empat buah kereta. ramai-ramai gerak sekali. at first plan, kita patutnya gerak awal. dalam pukul 8.30 malam. sekali last minit, kitorang semua terpaksa gerak lambat sebab adik member sorang ni sesat. haha. agak lewat juga la kitorang sampai kat vogue club tu. dalam pukul 2 pagi dah. tapi nasib baik kitorang masih sempat enjoy the music. memang ramai gile orang yang datang masa tu. biasalah gelagat budak clubbing kan. mabuk. terkinja-kinja. usha awek. tapi member-member saya langsung tak kacau perempuan. so saya puji part yang itu lah. member saya just enjoy menari kat depan dj spin music. ada yang duduk je. just dalam lebih kurang 3 atau 4 orang yang minum. tak termasuk saya okey. saya memang tak sentuh any drink dalam club. even coke sekalipun. kat vogue club masa tu, saya menari kejap je. patutnya mood nak menari tu awalnya memang so high. tapi mungkin sebab dah agak lewat sampai kat club,so mood menari dah menurun. :)

time saya berblogging ni, hujan turun dengan lebat. waw. Alhamdullilah. :) Sejuk je rasa. sambung cerita. sepanjang kat club tu, kawan-kawan memang jaga saya kaw-kaw baik punya. even saya pergi menari pun, diorang berdiri kat tepi saya. cover so takde lelaki lain yang ganggu. awww. i love it. saya memang suka kawan-kawan yang protect kawan perempuan. sweet lah. :) Then. after that, kitorang lepak mamak kejap. Isi perut. sebab masing-masing tak makan lagi masa tu. saya sorang je tak makan. sebab sangat ngantuk. tengok jam masa tu pun dah pukul 7 pagi. lepas makan, member sorang ni tolong hantar saya pegi subang. sebab saya kena pergi kelas ceramah untuk ambil lesen kereta. 

sepanjang kat ceramah tu, saya lebih banyak tidur. dah lah tak tidur dari semalaman kan. tambah pula dengan tukang bagi ceramah yang boring. memang tidur je lah dalam kelas masa tu. ehehe. bila dah ganti lecturer, barulah saya segar sikit. sebab lecturer yang second tu best. even saya ngantuk, tapi disebabkan karakter dia mengajar best, saya rasa seronok nak belajar. 

Semalam. saya dan apple bersembang hampir sejam. subuh-subuh pula tu. ramai yang puji kitorang sangat sweet. by the way. masing-masing just jadi diri sendiri. jodoh tetap di tangan Tuhan. :)
Apple rajin text and told me, he miss me. As a girl, memang perbuatan seperti itu sangat sweet. ah. tapi masih terlalu awal untuk fikirkan sesuatu yang serius. Biarlah Tuhan jalankan kerja Nya. Kami akan sentiasa kawal diri. Kalau ada petunjuk untuk ke arah itu, apa salahnya melangkah lagi satu step. ^.^

01.07.2012 pula. untuk pertama kali seumur hidup saya. saya bawa dua orang anak yatim dari rumah nur Kasih, bersiar-siar. saya kongsikan pengalaman ni bukan sebab nak tunjuk baik. Cuma saya rasa ia sesuatu perasaan dan pengalaman yang...susah nak ditafsirkan dengan kata-kata. Saya bawa diorang lepak dalam mid valley. belanja makan. lepak-lepak bersembang. anggap diorang macam kawan sendiri. kebetulan masa tu, joker member saya ikut sekali. hemm. saya memang ada perancangan random nak ajak diorang lepak next time lagi. harituh ingat nak belanja diorang tengok wayang, tapi cinema tengah full pula. 

Lagi. lebih kurang dalam beberapa hari lagi dah nak masuk bulan ramadhan. harap-harap, kita semua boleh memperbanyakkan amalan yang baik sepanjang ramadhan kan. :) Tak boleh nakal sangat. haha. jaga diri dan cover makan. sebab time puasa, asyik rasa lapar je. betul tak? standart la tuh. time boleh makan, takde selera pula. time puasa, asyik terasa lapar je. =.=

"HAPPY RAMADHAN DAY"


1 comment:

..seputih salju said...

dalam bulan puasa, kita bukan hanya menahan lapar dan dahaga tetapi menahan diri dari membuat perkara2 y lagha, perkara dosa. jaga perut, jaga mulut, jaga mata, jaga telinga, jaga tangan, jaga kaki,jaga otak, dan sumelah.hii selamat berpuasa Ramdan esok.. =)